Besøg i Kongsdal Åben Have

5471 Søndersø

Besøg i Kongsdal Åben Have

Assens Landevej 38, 5471 Søndersø
(mellem Hindevad og Padesø)

søndag den 12. juni 2022 fra kl. 13.30 -? (haven lukker kl. 17.00)

På opfordring har vi arrangeret besøg i Kongsdal Åben Have som er en af Danmarks smukkeste haver.

Haven strækker sig over 20.000 m² og er anlagt i harmoni med den omgivende natur, med udsigt over marker og skov.

Haven rummer et væld af rhododendron, stauder, roser samt mange formklippede træer og buske, heraf mange sjældne. Hjertet i haven er en 500 m² sø med vandfald og flere springvand. Der er også mindesten fra 2. verdenskrig. Se også Uglerne, lavet af kunstner Allan Bo.

Man kan som gæst gå rundt på de 400 meter anlagte stier i skoven. Man kan også vælge at slå sig ned på nogle af de mange anlagte siddepladser, eller bare fordybe sig og lytte til fuglesang og rislen fra springvandene.

Dette er et kør selv arrangement, men Personaleforeningen SDEP sørger for kaffe og kage, som vi alt efter vejret indtager under åben himmel eller indendørs i ”hønsehuset”.

Pris: Medlemmer af SDEP + ledsager kr. 50,- pr. person incl. éntre, kaffe og kage. Børn under 16 år er gratis i haven, dog betales for kage kr. 15,-.

Hunde ingen adgang. Is kan købes.

Vi mødes ved indgangen kl. 13.30.

Arrangør: Britta Pilgaard